Niesmann+Bischoffin uudistunut Flair määrittelee liner-luokan uuden sukupolven

 

Uudistuneen Flairin myötä Niesmann+Bischoff on kehittänyt premiumtason linerin, joka vie ajoneuvon sisustuksen ja teknisen laadun aivan uudelle tasolle. Lisäksi uusi Flair tarjoaa lukemattomia mahdollisuuksia varustella ajoneuvo oman maun mukaiseksi.

Korkealaatuinen ulkoilme täyttää kaikki odotukset – mutta todellinen yllätys odottaa sisällä: Niesmann+Bischoffin esittelemä uusi Flair 2023 on täysin poikkeuksellinen liner sisätiloiltaan. Tyyli on moderni, selkeä ja ajaton ilman että materiaalien laadukkuudesta tai mukavuuksista olisi jouduttu tinkimään.

– Flairin sisustus on uudistunut kauttaaltaan: niin tilasuunnittelu, materiaalit kuin muotokielikin. Samalla ensiluokkainen tekninen laatu on pysynyt yhtenä kulmakivistämme, sanoo toimitusjohtaja Hubert Brandl.

Uutta Flairia on kehitetty noin kahden vuoden ajan, ja tuloksena on laaja joukko innovatiivisia yksityiskohtia, joiden ansiosta asiakkaalle tarjoutuu mahdollisuus räätälöidä ajoneuvonsa omien toiveidensa ja tarpeidensa mukaiseksi premium-lineriksi.

Ensimmäiset esittelymallit ovat nähtävillä kauppiailla syyskuun alusta alkaen sekä tämän vuoden Caravan Salon -messuilla Düsseldorfissa (26.8.-4.9.2022). Uudet Flairit ovat jo myös tilattavissa.

NIESMANN+BISCHOFF – Flair – cosy atmosphere with intelligent interior lighting

Flairin uusi sukupolvi täysin uudistetulla sisustuksella

Sisätilojen ohella myös Flairin ulkoasu on kokenut päivityksen ja sen seurauksena merkittäviä parannuksia. Moderni, henkilöautomainen ulkoilme on suoraviivainen ja konstailematon. Ajovalot on sijoitettu kauemmas toisistaan, ja sekä päiväajovaloissa että takavaloissa on jatkuva, hyvin erottuva valosignaali.

Varsinaiset erikoisuudet on kuitenkin pakattu ajoneuvon sisäpuolelle: moderni sisäilme eroaa merkittävästi aiemmin varsin konservatiivisesta liner-luokan sisustuksesta.

– Missään muussa ajoneuvossa ei ole sisällä näin paljon tilaa, selkeyttä ja rauhallisuutta, toteaa Hubert Brandl.

Sisätilat ovat hämmästyttävän avarat, sillä ne tarjoavat esteettömät näkymät kaikkialle ajoneuvossa ohjaamosta aina takavuoteelle saakka. Eikä ulkonäkö hämää: sisätiloissa on toden totta vapaata liikkumistilaa paljon aiempaa enemmän. Vuoteeseen on leveä kulku, ja liikuteltava sekä pyöriteltävä pöydänjalka yhdessä taitettavan pöytälevyn kanssa on säädettävissä niin, että oleskelutilasta vastakkain istuttavine sohvaryhmineen on vaivaton pääsy ohjaamoon. Ohjaamon geometriset yläkaapit tarjoavat runsaasti säilytystilaa, ja halutessaan niiden tilalle saa kahden hengen nostovuoteen, joka katoaa lähes huomaamattomasti kattoon.

Toiminnallisia, käyttäjäystävällisiä ratkaisuja

Uuteen Flairiin on kehitelty joukko tilaa säästäviä ratkaisuja: esimerkiksi 32 tuuman televisio on integroitu keittiön ja oleskelutilan väliseen kalusteeseen ja se vedetään ulos ja sisään sähköisesti. Kaiuttimet on puolestaan integroitu seinävaloihin ja ohjaamoon.

Materiaalivalinnat eivät ole niitä tavanomaisimpia: pääpaino on laadukkailla luonnonmateriaaleilla, joissa on ainutlaatuinen tuntuma. Kaappien etulevyt on valmistettu korkealaatuisesta, aidosta puuviilusta ja liukuovet savulasista. Peseytymistiloissa on puolestaan betonityyliset suihkuseinät ja suihkulattia mineraalikomposiittimateriaalista. Ylellisyyttä kaipaava voi valita peseytymistiloihin myös lasisen designpesualtaan, joka on valmistettu italialaisen Antoniolupin patentoimasta „Cristalmood“-materiaalista.

Oleskelutiloissa on Niesmann+Bischoffin iSmovesta tuttuja piirteitä, kuten seinien akustinen huopaverhoilu sekä yhdellä kädenliikkeellä L-istuinryhmäksi muunnettava kuljettajan puoleinen sohva, jossa on turvavyöt kahdelle lisämatkustajalle. Sohvan ainutlaatuinen kääntömekanismi on Niesmann+Bischoffin kehittämä.

Valaistus on suunniteltu siten, että sitä voidaan käyttää mahdollisimman intuitiivisesti. Yöllistä valaistusta varten ajoneuvossa on liike- ja hämärätunnistimet. Oleskelutilassa, takatallissa ja huoltoluukussa on automaattinen valaistus, joka aktivoituu kosketettaessa ovea tai luukkua.

Valinnanmahdollisuuksia oman unelmamallin kokoamiseksi

Uuden Flairin keittiössä on matkailuautoille erityinen, nykyaikaisista kotikeittiöistä tuttu ratkaisu: tilava jääkaappi ja erillinen pakastelokero on sijoitettu kaappiin eli näkymättömiin puisten ovien taakse. Yhtenäinen kalustesuunnittelu tuo avaruutta oleskelutilaan jääkaapin ja vaatekaapin muodostaessa yhden kokonaisuuden.

Sisustuksessa jää varaa yksilöllisille valinnoille: keittiössä aidosta puusta valmistetut yläkaappien luukut ja vetolaatikot on saatavana tumman pähkinän, vaalean tammen ja valkoisen matan sävyisinä. Keittiöön voi valita niin ikään tyylikkään, ulkonäöltään kiveä muistuttavan mineraalikuituisen työtason upotetulla tiskialtaalla tai vaikkapa mikroaaltouunin, kaasu-uunin, astianpesukoneen sekä sähköisesti ulos- ja sisään vedettävän liesituulettimen. Lisäksi vakiomuotoisen, kaapinovien taakse kätkeytyvän jääkaapin tilalle on saatavana vetolaatikkoon sijoitettu jääkaappi.

Tekninen kehitys lisää riippumattomuutta

Eräs Flairin innovaatioista saattaa jäädä ensisilmäyksellä huomaamatta: uudistettu kaksoispohja, joka kätkee sisäänsä kaikki säiliöt ja tekniset asennukset. Vesi- ja sähköasennukset suunniteltiin täysin uusiksi, jotta säilytystilaa jää mahdollisimman paljon ja siihen pääsee paremmin käsiksi. Ulosvedettävät säilytyslaatikot tekevät uuden tilan käytöstä helppoa ja kätevää.

NIESMANN+BISCHOFF – Flair – 920 – integrated cooker hood electronic retraction mechanism

Riippumattoman matkailun mahdollisuuksia lisää merkittävästi vakiomuotoinen 100 Ah:n litiumakku. Omavaraisuuden kasvattamiseksi uuteen Flairiin voidaan asentaa 220 tai 440 watin aurinkopaneelit sekä jopa 6 x 100 Ah litiumakkua yhdistettynä tehokkaaseen invertteriin ja laturiin sekä akunhallintajärjestelmään.

Raikasvesisäiliö on tilavuudeltaan 370 litraa. Valittavana on myös Liner-paketti, johon sisältyvät muun muassa 200 litran kiinteä wc-säiliö, keraaminen wc-istuin ja sähköinen jäteveden tyhjennys, lattialämmitys ja aidosta lasista valmistetut ikkunat.

Uudesta Flairista on tarjolla kaksi Iveco Daily -alustaista mallia, joista lyhyempi on pituudeltaan 8,83 metriä ja pidempi 9,27 metriä. 7200 kilon kokonaismassan voi korottaa 7490 kiloon.

Turvallisuuden tunnetta tien päällä

Ivecon sähköiset avustin järjestelmät, kuten hätäjarruavustin, mukautuva vakionopeudensäädin ja aktiivinen kaistavahti, tarjoavat ehdotonta lisäarvoa turvallisuuden ja mukavuuden kannalta. Niesmann+Bischoff on yhdistänyt nämä suositut varusteet turvallisuuspaketiksi.

Lisäksi uusi Flair on edeltäjänsä tapaan edelleen ainut liner-luokan ajoneuvo, jossa on vakiona ohjaamon turvatyynyt, ESP, turvavyönkiristimet ja jarrupolkimen vapautusmekanismi törmäystilanteessa. Nämä varusteet ovat olleet jo pitkään arkipäivää henkilöautoissa, mutta integroitujen matkailuautojen liner-luokassa tämä erityinen turvallisuuskonsepti on Flairille ainutlaatuinen myyntivaltti.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.